Wednesday, April 02, 2008

Stureplan

Jag har tänkt på en sak..

folk frågar mig ofta varför jag skriver en blogg.. Varför jag utelämnar mig själv och berättar för alla som vill läsa om mitt liv.
Svaret är inte lätt.
Men jag tror att det är ett sätt att få folk som inte känner dig att få en uppfattning hur jag verkligen är. Hur jag funkar lite som människa. Jag gillar inte bloggar som bara namedroppar om vilka dom träffade natten innan och vilka märken på kläder dom köper.

För mig e bloggen att uttrycka sig om åsikter och annat skit som man bara förr skrev i sin dagbok.

Vet inte om någon känner igen sig men när jag skrev dagbok i unga dar ville jag nog någonstans att de berörda skulle läsa den. Dagbok eller blogg är ett sätt att berätta sin egen historia ur sin egen synvinkel. tror det är därför youtube har blivit så stor.

Summan av allt är att jag må vara i mångas ögon en stureplanstjej men korkade åsikter men för mig är det bara ett sätt att berätta mitt liv ur min synvinkel...

Nu undrar jag, varför bloggar du, vad driver dig att lägga u dig på nätet för allas ögon?

8 comments:

Anonymous said...

För att det är ett kul sätt att nå ut till vänner man inte hinner träffa och prata med så ofta, man kan dela med sig av sin favoritmusik, klubb, ge tips.. Man kan få fram sina åsiktet och ev. skapa debatt, lägga ut roliga bilder osv. Men framförallt kan man ju gå tillbaks o kika i sin egen blogg och se vad man gjorde för länge sen och ibland märka hur otroligt mycket man förändrats! DET är skitkul!

Du må va en stureplanstjej, men du är nog mycket mer än så! KRamar

Anonymous said...

Jag började skriva blogg för att kunna skriva av mig mina tankar och funderingar! Sen är det kul att få respons fån folk som tycker man är fin eller söt vilket ger näring till självförtroendet!
Bloggen är även en chans för mig och mina vänner att få veta vad vi hittar på för kul i våra respektiva städer. Man får berättelsen och bilderna med bättre uppdatering än chanserna man hinner träffas!

Tycker du verkar vara en rolig tjej med fötterna på jorden! Fortsätt så... :)

Ha det gott!
Lovisa

Anonymous said...

Känner igen det där med att man vill att de inblandade ibland ska hitta det man skriver och läsa om sig själva..

Älskar nog att blogga för att jag tycker det är skönt att skriva av mig.. Kan vara jätte fjantiga inlägg ibland och jätte känsliga och seriösa ibland.. Berg och dalbana och det är som jag är som person.. det är sant som du säger att såna som bara modedroppar eller namn droppar är så tråkiga att läsa om..

Även om jag inte känner dig så är det intressant att läsa din blogg för det är verkligen om dig som människa.. Men glöm aldrig en sak.. även om en blogg är jättepersonlig så känner man ändå inte personen i sig som skriver bloggen.. Så ta aldrig åt dig all skit som kastas runt om dig här på bloggen/internet..

Du är du och fortsätt bara vara dig!! Alla andra är bara avundsjuka och bittra för du har ett bra liv.. =)

Anonymous said...

Jag tycker det är bra att du använder din blogg till just det du gör och står för det. Bloggen är till för dig och dina tankar och funderingar, de som då tycker att du verkar helt blåst får väl tycka det men sånna människor som dem ska du inte bry dig om. Du ska lägga din tid på något positivt och fortsätta blogga till oss som tycker att det du gör är bra. P.S grymt snygg bild ;P Ha det bra Isabel!

Anonymous said...

http://annaekberg.blogg.se/1178712889_den_p_dagboken.html

Kika på länken. Det är ju kul att skriva! Och är man inte journalist och orkar man inte maila alla sina vänner dagarna i ända så bloggar man. skitenkelt. :)

Kram

Anonymous said...

Jag började blogga för att jag älskar att skriva och att hålla språket vid liv.

Lisa Fornell said...

Ja....du lyckas i varje fall fånga läsare med din blogg. Vet inte varför, men det är den enda bloggen jag regelbundet besöker. Kanske för att du, som du skriver, gör den så personlig, och har med en del bilder o så. Sen är det ju kul att du kan berätta lite om livet på inneställena i Sthlm :) Varje gång jag klickar upp den tänker jag "hoppas nu hon hunnit skriva ngt nytt".
Ha det underbart de dagar du har kvar i Västindien! Du kommer nog få en mysig vår hemma i Sv också!

Lisa

Anonymous said...

Av precis samma anledning som du.

Hade också en dröm att min dagbok skulle bli läst och beröra. Oavsett om min blogg är långt ifrån en dagboks innehåll får jag utlopp för kreativitet, mina åsikter och lite egotid.