Wednesday, August 01, 2007

Transparant Bloody Mary

Gick igenom lite recept för att hitta nya goda maträtter att laga, då kom jag över ett på recept på just Transparant Bloody Mary! Kan det bli coolare?

Självklart ska jag dela med mig!!!!!

Det här blir lätt en drink jag ska testa till Helgen, som för övrigt innebär en kräftskiva på Ekerö och titta på Vackra Sara Varga som spelar skivor på NOX..

Kolla bara bilden! Häftigt!

1 kg

Tomat(er)
1,6 dl

vodka
2 tsk

citronjuice
12 stänk

worchestershire sauce
6 stänk

tabasco


sellerisalt
0,5 tsk

svartpeppar


is
4 st

selleri stjälk

Mixa dom färska tomaterna i en matberedare. Häll tomaterna genom dubbla sildukar, eller en linnehandduk i ett durkslag, med en skål under. Efter några timmar har en genomskinlig vätska med svag gulton samlats i skålen.

Blanda tomatjuice, vodka, citronjuice, worcestershiresås och tabasco. Smaka av med sellerisalt, eller vanligt salt, samt svartpeppar. Fyll fyra höga glas till hälften med is och häll i drinken. Stick ner en selleristjälk och rör om.


3 comments:

Karla K goes Darjelicious said...

Hej du!
Fördomar om glamourmodeller hade jag men du verkar helt förtjusande!
Bloggare bör ju hålla ihop så kolla in min www.karlakanddarling.blogspot.com

Stor kram!

//Frida aka Karla K

Anonymous said...

Lägg till mig på kontaktlistan på andra bloggar! här på din sida..

katee.blogg.se

kram katja

Isabel Adrian said...

Karla: Tack, det är skönt att kunna få någon att fatta att alla modeller inte är helt blåsta! ;-) ska kolla in din blogg!!

Kate: Jag ska kolla in din blogg! Jag har väldigt få på min kontaktlista men inom snart ska jag uppdatera den... kanske komme du med om jag gillar det du skriver...