Monday, October 22, 2007

Min favvo just nu!

Jag brukar fastna på saker, det har jag sagt förrut... Nu är det en reklamsnutt! Jag diggar inte com hem reklamerna med att tygdocker i vanliga fall men nu med den lilla söta ungen som tar sin trehjuling i trappen och plötsligt skriker

-En krona!

Just det får mig verkligen att minnas hur det var när man var liten. Jag menar du ägde ju inget, hade ingen kontroll vad man handlade, det var bara att vänta på att mamma skulle vara snäll och köpa den där my little Ponyn man drömt om i ett halvår, eller lördagsgodis!! Lördagen hägrade och man väntade snällt... För vad kunde du göra?
Just den lyckan när man hittar en krona! ja då kunde man gå och köpa eget godis NÄR MAN VILLE!!!!

En av de bästa sakerna att vara vuxen är, och det har jag sagt från att jag fick mitt barnbidrag att hushålla med är... När jag vill, vilken tid eller dag det är, kan jag alltid köpa en cola light och dricka den!!!!
Eftersom jag inte fick dricka söta drickor tills jag var i tonåren förutom på extremt speciella tillfällen är det en underbar känsla! Även i dag!

Tack morsan, för den traumatiska effekten på mig!!!!

Så jag kan lätt relatera till lyckan i hennes röst när hon hittade kronan och besvikelsen när grannen snor den rätt av!!!

No comments: