Wednesday, May 31, 2006

hmmm

Är det så att när man har ngn i sitt liv som tar upp mycket tid har man ingen tid till ngt annat!!

I ca två veckor har jag inte kunnat skriva eller orkat.. dels för jag inte gått ut och gjort svaller saker och dels för att jag får så extremt mycket negativa reaktioner av människor i min omgivning som undrar varför jag skriver blogg..

Dom tycker att jag

  • Blottar mig alldelles för mycket!
  • Blottar mina vänner och pojkvänner..
  • Öppnar mig för allmänheten
  • utsätter mig och andra för okända människors reaktioner..

Så jag har funderat om dom kanske har rätt,, kanske ska jag hålla mitt liv för mig själv....???

10 comments:

Anonymous said...

Nej, du ska inte sluta. Din blogg är intressant och underhållande! läser inte så många bloggar.. Men brukar läsa din.. det är kul och veta vad som händer i ditt liv. ser upp till dig mycket.. nu låter jag som värsta stalkern.. Men, jag brukar se dig på stan tycker att du verkar helt underbar tjej!
Jag hade en blogg förut som jag tog bort.. varför? Jo för det blev för mycket uppmärksamhet i skolan.. fick trista inlägg om att jag var ytlig m.m.. ip nummret kom från skolan, så det var alltså folk som jag e bekanta med som hade skrivit alla trista kommentarer. Varför skulle någon annan ens bry sig att klanka ner på mig som de inte ens känner..
Aja.. lite erfarenhet av mig! =) Hoppas iallfall att du inte slutar skriva! Puss!

Karolina Lassbo said...

Det är bara du som vet hur du känner dig när du skriver om ditt liv på nätet! Som bloggare tror jag man känner själv vart gränsen går. Det går att vara personlig utan att vara privat! =)

Anna said...

Jag håller med Karoline. Man får dra en gräns helt enkelt. Jag vet tex vilka vänner som tycker det är OK att jag skriver om dem.. och vilka som inte tycker det. Jag hoppas du väljer att fortsätta med bloggandet. Eller så får du göra som flera andra bloggare, låsa bloggen med lösenord och lämna ut lösenordet till de trogna läsarna.

Anonymous said...

Vet hur du känner dig.. Fick lägga ner min första blogg och har skaffat en ny "hemlig" nu som ingen i min bekantskapskrets känner till.. Förut kunde jhag ha bilder och sånt men jag fick skippa det.

Det är ju egentligen bara du som kan avgöra vad som är rätt och fel med att ha en blogg.. Tyvärr föll jag för trycket och tog bort min.. Men nu är jag en smyg-bloggare istället:)

Anonymous said...

Skit i vad folk tycker. Du behöver inte blotta dig lika mycket som du gör idag. Det är bara att du skriver lite mindre personligt om det nu är så farligt.

Jag tycker att du skriver underhållande om än för sällan nu för tiden. Du har mycket som är spännande och kul att läsa om.

Anonymous said...

din pojkvänner.. har du flera? fniss

Anonymous said...

du skriver inte alls för blottande, inga förutom dina vänner känner dig på riktigt bara för att du skriver lite partyskvaller här... iaf jag vill fortsätta läsa om hur din hund äter upp dina dyraste ting!
take care & keep on goin!

Anonymous said...

Nej nej nej.. inte sluta blogga toker! Du bloggar bra du vet väl att du bilvit utnämnd som topp-10 på stureplan.se?

Anonymous said...

nej!! speciellt inte nu när du har blivit utnämnd av sturenplan.se till en av de bästa bloggarna!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.