Sunday, September 23, 2007

Böcker

Jag läser mycket böcker, iallafall i perioder. Jag gillar allt förutom kriminalromaner! Och speciellt inte svenska!

Vem vill läsa om alla tråkiga svenska själar som jobbar massa övertid och poliser som förlorat sin familj pga jobbet? Allt är likadant! Och tro mig, jag har försökt mig på allt från Wallander (supertrist) Till lite lättare Lisa Marklund..

Kanske beror det på att jag gillar att förlora mig i någon spännande karaktär, inte en förtappade svensk trist polis! Har jag fel?

En Geishas Memoarer, Parfymen, Broarna i Madison county, Harry Potter, Alkemisten, Alltid Amber, Mumien, en vampys bekännelse, Damernas detektivbyrå det finns så många bra och jag kan go on forever!

Böcker som får dig att må bra, komma från den ibland trista vardagen... Skit i om det är creddigt eller inte att ligga under ett parasoll på stranden och läsa Harry Potter...Det är vad jag älskar!

1 comment:

Anna said...

En geishas memoarer och Alkemisten är superbra. Broarna i Madison County har jag inte läst bara sett på film och den tänker jag aldrig mer se, fy vad jag grät. Satt hemma själv och hulkade högljutt (inte snyggt alls).

Gillar dock kriminalromaner också och berättelser som är baserade på riktiga händelser.