Friday, September 07, 2007

Ibland är det svårt att se saker när man är mitt i dom.. Som att bo i Stockholm.. När man är där mitt uppe i det, är det svårt att förstå vad som är så lockande! För mig är det bara trafik, människor som ska någonstans hela tiden, ha rätt bil, ha rätt look, vara med rätt människor, gå på rätta festerna osv osv... Nu pratar jag bara såklart om en en viss kategori av Stockholm som jag känner mest till!


Och ibland tycker ja det är jättekul med allt, men så ibland bara jag avskyr det, vill flytta till landet och odla familj, aldrig mer se en dryg brat med ett glas rose på Lisa på torget!


Men nu till min poäng.. Efter varje gång jag åker bort ett tag börjar jag faktiskt sakna det! Det är sant.... För trots allt, är det Stockholm som det roliga, konstiga och knäppa saker händer!

Och det är ju jag i ett nötskal!

1 comment:

Anonymous said...

Du har rätt;-))

Tur att du ändå saknar Stockholm..för det är jobbigt att känna man längtar bort hela tiden. Men Isabel njut av din underbara soliga semester för här hemma är det mest grått.