Wednesday, December 12, 2007

Att tvätta håret...

Mitt hår, vad ska man säga... Det är alltid en gåta när jag ska tvätta det! Man har ju hört att det inte är bra att tvätta det för ofta. Det passar mig utmärkt, för mitt hår är som ett stort bomullshav efter en hårtvätt. Det är platt, rakt och nada volym! Alltid är det en helvete att få lite volym på det.. Bäst är håret tredje dagen. Lite lagom smutsigt, lite spray och en locktång!
Voila ett snyggt hår!

Dagens tips:

Det bästa jag gjort i hårväg var när jag gick på reklamen för Björn Axens volymtång. Den funkar inte bara bra, utan den är klart det bästa sättet att få volym på ett skandinaviskt hår!

5 comments:

Anonymous said...

Hej! Hittar man locktången nån annanstans än på Axéns salong? Tänkte köpa den som en julklapp.
Ha det gott! M v h Micke

Isabel Adrian said...

Hej

du kan köpa den på Åhlens välsorterade affär.. City i Stockholm och nordstaden Åhlens göteborg! lycka till!

kram

Anonymous said...

Hm, så den funkar alltså? Då ska jag testa, för jag har plattast hår i världen.

gatufest said...

nja, tycker du verkligen den är så bra? hur gör du för att den ska komma till sin rätt? jag tycker mest det blir krusigt.

Anonymous said...

Först, ett svar till: walkmyshoes; Meeeen, det SKA ju bli krusigt. Längst in i botten där volymen kommer ifrån. Själva poängen med hela tången. Den är KANON! slår det mesta. Och Isabel; ett annat tips är Dust it från Osis. Ett litet pulver som du "häller" i hårbotten, sedan "masserar" upp volymen! GRYM! fast den har du säkert redan provat :) Take care! Kram Elina. (och ja, jag erkänner, är frisör ;) hehe)