Tuesday, December 18, 2007

Meningslösa gåvor


Jag undrar lite vem som använder rosa vantar one size, pytteliten mascara, solpuder i mörkbrun färg osv... Jag pratar om gåvor tidningar som SOLO, Hennes och VeckoRevyn ger bort. Jag är inte kräsen men allvarligt talat borde någon i Redaktionen kolla över detta.
Ge bort något som folk faktiskt kan använda eller inget!!! Så dåliga är inte tidningarna så man inte köper dom även om man inte får en present...

Varför jag reflekterar över detta var pga att jag skulle åka bil några timmar igår och då införskaffade jag mig div tidningar... En stund senare satt jag och funderade på om jag faktiskt skulle använda concealern från Veckorevyn jag fått, ta ett kort och skicka till Redaktionen...

Den var helt gul! Visste liksom inte att vi var 1 000 000 kineser som köpte Veckorevyn i Sverige! Mycket märkligt??? Och ett par Rosa Vantar fick jag i en annan tidning.. Que?

Skippa plasten runt tidningen och gåvan så sparar vi på miljön och mitt humör!

Peace...

5 comments:

Anonymous said...

Instämmer verkligen!! Grymt onödigt med grejer som går rakt ner i papperskorgen!

Anonymous said...

likaväl som tidningar får sina intäkter genom att ha reklam i tidningarna så får tidningarna betalt av företag för att lägga in produkter i tidningarna...

Anonymous said...

Gumman jag håller med jag med... Hellt galet med massa skitgrejer kram Dompan

Anonymous said...

Hej Isabel! Jag tror anledningen till att tidningarna gör såhär är för att dom köper in allt detta skräp i stora partier och sen prishöjer sina nummer så vi betalar för skit vi inte ens vill ha medans tidingarna gör sig en plusaffär, vad tror du om den teorin?

God Jul! Eller gott nytt år eller vad man säger under mellandagarna.

Anonymous said...

Håller verkligen med dig! Mycket bättre med t.ex erbjudanden på t.ex Make Up Store eller liknande med erbjudanden som t.ex. "köp en få en till på köpet!" eller så... eller typ 50 kr rabbat i någon bra butik typ!

Kram!