Sunday, March 16, 2008

Cayman.....

Ja, nu har man varit på plats i ett dygn snart... Under denna tid har jag konstaterat några småsaker jag vill dela med mig av

1 Det finns sjukt mycket leguaner och något som kallas curly ödlor, för dom har sjukt krullig svans. Och dom är överallt!
Utanför dörren när vi vaknade, på vägarna i buskarna på stranden..
snart ligger dom och jäser i mina underkläder!
Men det gör inget för dom e så jävla söta... Jag försökte knäppa ett kort med kameran men det smet..

2: Det finns svarta små fåglar som sjunger så högt att jag trodde det var en unge som skrek i början. Påminner ganska mycket om en koltrast.

3: Smink är sjukt billigt pga det inte finns någon skatt på något. En Ysl macara som ligger på 250kr hemma kostar ca 16 us dollar och eftersom dollarn ligger i 6kr så kan ni ju räkna ut själva att det blir under 100 lappen! Jag älskar det!

4: Hela ön går i temat Pirater... och kokosnötter... Coconut Bar, Billy Bones Resturang, Treasure island Hotel osv... Man kan tom åka på en piratresa med ett gammalt träskepp... Så nördigt att jag nästan ska tvinga med mig Anna att göra det...
Det kommer vara vi och ett par ADHD ungar...

På Fredag ska vi göra något jag ser väldigt mycket mycket framemot.
Stingray City.
Det är ett område någon kilometer ute i havet där korallerna bildat någon slags lagun och är hemmaort för 100 tals rockor. Man får simma med dom och mata dom.
Fan, man kan tom pussa på dom om man vill!
Sen ska ta mig mod att hyra en jeep i morgon så jag kan ta mig runt ön bättre, men jag är lite orolig för att köra på fel sida av vägen dock...

Det första jag gjorde när jag kom igår var såklart att jag hittade ett par sjukt snygga skor brun lackat skinn med en snygg platå! på rea!
75 us dollar för något underbart! jag blev helt varm...

Nu ska jag dricka min första Pina Colada och ta mig ett dopp in the sea..
Kanske blir det simma först och sen dricka men man vet aldrig...

Kram

7 comments:

Anonymous said...

Läste först nu att du skrev att de har Dr Pepper light där. Haha, jag tyckte det var så sjukt fränt när jag var där, så jag köpte med mig en massa :)

Hoppas du har det bra! Fina bilder!

Sandra said...

Fy fan, vad underbart allt låter! Ska oxå åka till Karibien en vacker dag =)
Fler bilder!

http://www.finest.se/userBlog/?uid=25726&beid=994554

Anonymous said...

Är så sjukt avis på dig!!!
Drick en massa pina coladas åt mig.
Kram, Fiffi

Anonymous said...

Heeej!! Gud va lyxig du e! Själv blir det bara jobb, jobb och åter jobb! Hoppas du får en underbar semester, vi måste ses nästa gång jag kommer upp till Stockholmo! Anna från Göteborg, du vet din gamla kompis som håller på med hästar! Haha!

Anonymous said...

Hej isabel!
Vad skont for dej med lite semester, hoppas verkligen du far det jattebra& skont:)
Tankte bara hora om du inte kan passa pa att gora ngn video-blogg nar du ar dar? Tycker dina ar sa bra:)
Manga kramar/sara

Anonymous said...

Hej fröken! Jag kan glädja dig med att jag funnit denna gudagåva till dryck i en affär här i sverige, dr pepper light alltså, närmare bestämt på "vi-butiken" vid DN skrapan. Bra va. Ha en härlig semester. XXX mrs.pepper

Isabel Adrian said...

Mrs Pepper!!1 Du har räddat många av mina dagar framöver!!! Kram