Sunday, March 16, 2008

Ångest

Har lite ångest för att springa ut på beachen just nu, är inte i tipptoppform och blek, men va fan det kan ju lösas med stora brillor och en snygg bikini, lite smycken och en stor burk brun utan sol...

Jag ska köpa mig en snygg karibisk tunika och ett par jesus sandaler och bara strutta runt på ön och insupa det sköna lugna livet i Karibien. T.om personalen på Cayman Airlines var de mest avslappnade crewet jag mött på länge. Eller så har dom bara sippat på Punchen och rökt en fet en! haha Love it!
Jag längtar efter att få lugnet i mig. I Stockholm är man så stressad hela tiden. Det är alltid något man bara MÅSTE göra.
Ibland kommer jag på mig själv att jag nästan slutat njuta av allt man har. Man ser bara stressen och strävan att bli bättre, snyggare, rikare, dyrare väskor... Glömmer bort att man har ett underbar kille, världens mysigaste hund, en vacker lägenhet och ett jättebra jobb.
Så i min stävan att bli en bättre människa har jag tagit med mig ett par Nike skor och ett set så jag kan springa några kilometer varje morgon. Visst kanske jag hoppar över 10 gånger men för varje kilometer sprungen är bättre än ingen.

Tänkte också att jag skulle försöka ta lite bilder på kläder och låta mig inspireras. Det är ju väldigt mycket etno och färgstarkt mode i vår, så jag kanske åker rätt mot en guldgruva! Hoppas jag hittar en massa roliga färgsprakade kläder och skor. Funderar på att åka upp till Miami en sväng om någon vecka och shoppa lite. Jag suktar ju efter den konblåa Chanelväskan så mycket!

2 comments:

Anonymous said...

isabel! du finaste av alla gamla robinsondeltagare! jag tyckte du var så himla skön, jordnära och god, som värsta fen! hela sverige avskydde den du föll för, men du stod kvar och lät dig inte påverkas utifrån. du verkara vara sann mot sig själv och det är en egenskap som inte är alltför vanlig idag. du är vacker från insidan och det märks! fin blogg, fin man och hoppas fin semester också!pch för att skriva EN enda neggo-grej bara för att jag överöste med fina ord nu...no more restylane! men det är ju ditt val, såklart. tycker bara du är för vacker för sånt, gud eller vem det nu är som skapar oss la ner extra tid på dig, du behöver varken mer eller mindre av det du redan har!

största kramen! /nina

Sandra said...

Är det inte bättre att du solar istället för brun-utan-sol? Eller gå runt och kika? Man blir ju snyggt brun av det med ;)

http://www.finest.se/userBlog/?uid=25726&beid=994434