Friday, March 14, 2008

Polen

Sitter just nu i Polen Warsawa, i Longen och tankte passa pa att knappa in nagra rader.

Man hor och ser ganska mycket saker nar man reser, alla blir ju ihopknodda i ett litet plan och da ar det svart att missa vad folk gor och sager.

Framfor mig i kon till passkontrollen star en mycket mycket solbrand 45arig man men en ung tjej fran brasilien (sag hennes pass) och pratar extremt hogt om hur glad hon ska vara att hon inte bor i Polen.
Han berattar hur hans van som ar just fran Polen sager att om man vill grata varje dag ska man bo i Warsawa. Hon tittar mest storogt pa honom och instammer att hon ar sa lycklig att hon fick komma till Sverige och bo med honom...
Jag hade nog hellre stannat i Brasilien!!!!

En annan rolig sak var nar vi satt pa transitbussen. En aldre herre i svart basker, gron fjallraven jacka, ryggsack och runda glasogon betraktar mannen brevid honom som forsoker vika sin nasduk pa ratt satt for att den ska ligga snyggt i kostymfickan. Jag kunde inte avgora om han tittade pa ett forvanat satt eller ett idiotfoklarande satt, men vilket fall sag hela handelsen valdigt roligt ut!

Stockholms borskille moter forskare i karljohanssvamp!

Nu ska jag dricka en kaffe till sa jag inte stupar innan jag ska borda planet till New York.. Skulle inte vilja bli fast har i en alldeles for gron lounge!

Ps: Lyssna pa NRJ kl 14.15 nar jag och Mikaela snackar gratisatare och 15 min of fame fenomenet! Ds

2 comments:

Anonymous said...

Polen och Warzawa har alltid varit tilltalande städer bortsett från den bristande infrastrukturen i landet.

För att mjuka upp stämmningen kan ett spel vara lockande, nyskapande och fräscht som får rytmerna i den stela kroppen av explodera i en kaskad av barnsligheter, ett enormt steg för spelindustrin.

http://loading.se/blogg.php?user_id=12&blogg_id=8014#comment

Anonymous said...

Skrattade när jag läste om näsduken, sjukt härlig iakttagelse. =)