Tuesday, July 17, 2007

Polisbrutalitet..

När man vaknar av att det ringer kl 03.04 på natten blir man kanske lite orolig om det inte är helg förstås... Om det sedan låter så här på andra linjen efter man svarat..
-Hej det här var Lotta från polisen!

Då är man vaken på en sekund!!!

Just så hände det inatt.. Min kära pojkvän hade glömt vår reseplånbok av större variant någonstan och på något sätt hade det kommit fram till Polisen.. Eftersom mitt körkort låg där i så var det väl lättast att ringa mig!
Frågan var då? Varför ringa 3 på natten för en upphittat plånbok?
Så min hundra tankar gick på högvarv!
Ok, Steve är död och allt som finns kvar av honom är vår reseplånbok!!!!
Snabbt tackar jag för info, hinner inte ens fatta att jag borde fråga varför hon ringer mitt i natten för en sån sak, och ringer snabbt på Steves mobil..

-Hallå!

-Va fan!!! Polisen ringde och sa att dom hittat vår plånbok!!!
- Oj ,hur hamnade den där?
- Hur fan ska jag veta det?
-Måste du vara så jävla sur!!!
-E du dum? sur? Polisen ringer mig mitt i natten för en borttappad plånbok! Jag trodde du var död!!!!!!

Ja. så nu vet ni, om polisen ringer dig för en upphittad plånka mitt i nassen.... Det betyder inte att någon dött!
Men frågan återstår.. Varför ringde dom mitt i natten? Hade dom lite att göra på stationen???

No comments: