Thursday, January 17, 2008

Galapremiär...


Jag har ansett mig själv som en ganska kultiverad person.. Gillar Opera (mamma tog med oss till Göteborgsoperan någon gång i månaden i flera år) teater och musikaler...
Men på sistonde har jag börjat skruva på mig varje gång jag går på konsert, musikal eller teater.. Det känns liksom som det bara kryper i benen och får gärna lite lätt panik för att man inte får ge sig från ett ljud eller inte får gå och kissa när man vill...

Funderar allvarligt på om jag fått någon fobi på senare år?
I vilket fall som helst så fick jag en fin injudan till galapremiären av Jekyll&HydeChinateatern nästa lördag... Först blev jag lite skräckslagen. Tänkte
- Nä, jag pallar inte att sitta i en salong och skruva på mig i 2-3 timmar!!!

Men nu har den inbjudan legat på mitt bord i några dar och jag har vant mig vid tanken så jag har bestämt mig att denna gång blir den avgörande gången..

Ska jag klara av det och kunna gå vidare som en högst kultiverad person med många framtida teaterföreställningar i ryggen, eller kommer jag helt enkelt bli en Homer... Kolla på TV resten av mitt liv???


No comments: