Wednesday, November 21, 2007

Ett viktigt statement!

Hej tjejen!
Det här beröde mig väldigt!

Du är härlig. Men en sak du skrev för ett tag sen sitter och gnager lite i mig.. du skrev att du kämpar som fan för att vara snygg som en 23 åring. När jag ser dig ser jag en oerhört vacker människa. Supersexig. Du vet själv att de flesta som träffar dig slås av din skönhet. Men jag blir så ledsen när detta är så viktigt för dig.. och när det dessutom blir till ett tvång, nämligen att du kämpar för att se ut som en ålder du inte ens är.. du är ju inte 23.. varför kämpar du? Varför kan du inte vara den ålder du är? Själv är jag handikappad och kommer aldrig att få uppleva att få stå upp på två ben.. kommer aldrig kunna dansa eller hänga i barer. Det här är inget rop på medömkan, utan jag vill bara göra dig uppmärksam på att allt det du har (hälsa, skönhet, stort hjärta) faktiskt räcker väldigt långt och är saker som andra människor aldrig får uppleva. Kämpa inte för att se ut som 23. Kämpa för att vara den bästa människan DU kan vara, och då pratar jag inte om ditt utseende. Kämpa på och låt inte utsendefixerade människors åsikter spela någon roll. Jag skulle kunna ge allt för att få gå en dag. Glöm inte vad du har! Du verkar vara en jättefin tjej.

Till Dig! Jag vill att du ska förstå, hela mitt liv har jag kämpat också. När jag läser vad du skriver tänker jag en sak. Jag har aldrig varit osäker på mitt utseende.
eller jo, när jag var liten var jag en tjock liten tjej som blev retad för att jag hade en lapp för ögat. En stor hudfärgad lapp för ögat!!!!! För jag var felsynt!
Varje dag i skolan fick jag gå ensam. Varje dag var jag ledsen... Jag kan inte sätta mig in i din situation att inte kunna gå, men jag har varit den som blev retad för att vara ful! Möjligtvis är det därför jag kämpar för att passa in!
En dag växte jag upp! Under en sommar fick jag modellkontrakt och blev vacker! Det är en gåva jag hoppas ge mina barn...


Nu ska vi inte bli sentementala... Men jag vill vara vacker... Ytligt eller ej...

Tack för ditt inlägg och kämpa för att bli det du alltid velat bli!

6 comments:

Anonymous said...

Gott att se att du verkligen står för vad du är och vad du tycker Isabel! Det är så lätt att ömka och tycka synd om sig själv, du verkar ha tagit tag i saker och ting. Möjligt att du e ledsen för det som varit,men å andra sidan har du inte låtit detta trycka ner dig, du verkar erhört lycklig och jäkilgt stolt för den du har blivit! Som sagt, gött!

Kram

Anonymous said...

Hej Isabel!

TÄnkte bara säga, att det var grymt bra igår och att du var väldigt fin i din klänning!

Ha det så bra

Anonymous said...

Isabel, Isabel vad har du gjort med dina läppar?? Herregud du sparde visst inte på krutet, du som va så sjukt snygg innan, naturligt vacker.

Anonymous said...

ok..get over it!!!!!! Isabel är fortfarande VACKER!!

Anonymous said...

förlåt men.. jag tycker faktiskt inte att du är så himla snygg, vet ingen som tycker du är överdrivet snygg. En vanlig söt svensk tjej ser du uty som... du kanske ska vara nöjd så och fokusera lite mer på andra saker än dyra väskor och skönhetsoperationer

Anonymous said...

Varför ska alltid någon klaga? Varför ens skriva ner sina elaka kommentarer, vad är poängen? Att såra? Visst alla har rätt att säga vad de tycker och tänker, men enligt mig är det verkligen så otroligt elakt. Mår du/Ni bra som fortsätter att skriva nedklankande kommentarer?

Kram till Isabel