Friday, November 09, 2007

Men gud va trist!

Jag bara undrar ibland vad alla vill veta!!!????
Jag har bloggat i flera år! Jag har erkänt både det ena och det andra.. Jag har tagit skit från många... Men ändå ger jag så mycket av mig på min blogg...

Många tycker att

Jag är en golddigger
Jag är falsk
en apa
opererad näsa (not)
och div rykten om min kille!

Vet ni, jag gillar att blogga men jag är noga med att inte skriva skvaller om mina vänner, eller berätta om vad jag shoppat! För att folk ÄLSKAR att hata mig! Det är lungt, jag kan ta det..

Men en sak ska ni veta, jag är en människa. Jag känner, jag bryr mig, jag lyssnar, jag tar åt mig av alla inlägg!

Visst jag har gjort mina bröst Helllååå, varför? Efter Robinson hade jag typ noll bröst Alls!!!
Har jag gjort mina läppar?? JA!!! Men varför ska jag skylta med det?


Så nu ska ni veta nu en gång för alla...

JAG är 30
Jag är osäker
Jag vill att alla kvinnor ska hålla ihop
Jag tycker jag ser ut som ett missfoster på morgonen
Jag önskar jag kunde sjunga
Jag älskar min kille
Jag tycker mina vänner är bäst
Jag känner mig fet varje dag
Jag undrar om det finns någon som verkligen bryr sig om mig...
Jag vill ha en familj


Så nu vet ni! Jag har opererat mina läppar... Tagit fett från kroppen! Varför?
Jo, jag tycker det är skitsnyggt med stora läppar.. Jag står för det också, bara att jag inte kanske vill visa upp allt jag gör.


Gud va trött jag är på att alltid försvara mig! Jag är jag!

Jag kämpar varje dag att vara lika snygg som en 23 åring.. jag tränar, jag springer, jag äter nyttigt, jag dricker nästan aldrig.. Men samtidigt vet jag att det finns mer i livet än lilla Stureplanbubblan...Va fan tror folk?
Tror ni det är kul att höra att folk snackar skit?

Jag är den jag är... Stötta mig eller skit i mig..

24 comments:

Anonymous said...

Hej Isabel.
Jag har skrivit det innan, men det tåls att skriva igen. Du har ett utseendet som många kvinnor avundas men INTE bara det, utan du verkar ha en fantastisk fin och varm personlighet. Jag har aldrig träffat eller pratat med dig men utifrån det jag läst & sett i din blogg så är det den uppfattningen jag har, mer tid tänker jag inte lägga på den saken. Tyvärr finns det så otroligt mycket avundsjuka männsikor som trycker ner på andra när felen igentligen ligger hos personen själv. Istället för att försöka att hitta något bra hos sig själva söker de fel hos andra = dålig självkänsla. ("Har inte hon väldigt liten och nästan för perfekt näsa?" "Den måste vara opererad" Etc.) Var tackam för det du har, jag är nästan helt säkert på att varje kommentar som är negativ är skriven av en person som mer än gärna skulle vilja ha en del av ditt liv/utseende.. any day!
Jag har valt att läsa din blogg för att jag tycker den ger mig något positiv. Har svårt att förstå varför man lägger ner sin dyrbara tid på något som får en att bli lite utav ett monster.
Som du kanske förstår så väljer jag att stötta dig :) UTAN att känna dig. Stå på dig och var dig själv. Du behöver inte försvara eller förklara dig. Du är du och du är unik.

Anonymous said...

Du är vacker som du är!
Bara att du stor på dig visar att du inte tar ngn skit!

Avundsjuka? Hört talas om det? Det är vad de är! För att du har ett framgångsrikt liv med en snygg man, fin lägenhet och bra jobb!

SKIT I DOM!

Du är snygg!

Anonymous said...

Isabel jag tycker också att det är bra att du står upp för dig själv! Men en sak jag tror inte nna Hibbs har komplex eller var ute efter att göra dig ledsen, hon är ju som hon är helt enkelt, hon skojade ju om det, och hon sa inte att hon aldrig skulle kunna tänka sig att operera SINA läppar bara inte med fett från någon ANNANS röv eftersom hon inte har något själv :) Jag har läst det hon skrev och jag tycker faktiskt inte du ska ta det på ett elakt sätt! Men det är bara vad jag tycker. Har själv pratat med Anna och hon är en härlig tjej med mycket åsikter, men också sjukt ödmjuk och skulle aldrig tala ILLA om någon bakom någons rygg. Stå på dig från alla rykten! Kram!

Anonymous said...

måste bara säga att du är den vackraste 30 åringen på denna jord!
Beundrar dig något fruktansvärt tycker du är sååå grym! fortsätt vara du <3

Anonymous said...

hej, jag tycker att det var synd att du opererade dina läppar, jag tycker att du var skit snygg innan och inte behövde det.

jag har oxå opererat mig, jag kan inte i ord beskriva hur mycket jag ångrar mig med ord hur mycket jag ångrar mig. min operation blev misslyckad, som min läkare sa: det är inte en exakt vetenskap, alla operationer blir inte lyckade. och jag har fått höra så jävla mycket skit: hur kunde du? du som såg perfekt ut innan och du får skylla dig själv etc.

jag menar inte att dina läppar är misslyckade (du var snygg innan och du är snygg nu), men var rädd om dig och tänk dig för innan du lägger dig under kniven eller tränar för mycket för du är jätte vacker som du är.

Unknown said...

Ojdå.. Du är grym gumman, skit i alla andra... tack för karatefyllan igår! Nu ser jag fram emot att köra järnet den 21:a! Say hello to Steeevie...

Ciao

Anonymous said...

Tycker det är helt fantastiskt att du är så ärlig och erkänner att det är tufft och hårt att försöka eftersträva det "perfekta".. Du är jättevacker som du är tycker jag, oavsett om du skulle väga 5 kilo mer eller ha tunnare läppar. Gillade det här inlägget.

Anonymous said...

Tycker det är helt fantastiskt att du är så ärlig och erkänner att det är tufft och hårt att försöka eftersträva det "perfekta".. Du är jättevacker som du är tycker jag, oavsett om du skulle väga 5 kilo mer eller ha tunnare läppar. Gillade det här inlägget.

Anonymous said...

Du är vacker och det finns ingen som helst anledning för dig att vara osäker. Det är klart, ingen är helt säker på sig själv, men du borde tro med på dig själv. Jag känner inte dig, men du är säkert som vilken vanlig tjej. Känn inte att du behöver ursäkta vem du är och de val du väljer att göra. Bättre att folk pratar om dig än att de inte vet att du existerar. Allt handlar om avundsjuka, glöm aldrig det.

Anonymous said...

Handlar bara om ren avundsjuka Jag tycker du är jätte fin. Jag tror inte många förstår hur mycket en del smala får kämpa med att se ut som dom gör och att inte allt kommer gratis!

Anonymous said...

Hej Isabel!
Underbart inlägg från din sida. Du verkar vara en helskön tjej.
Ska fortsätta läsa din blogg.
Ang fröken Hibbs, hon är väl ca 10 år yngre en dig. Säger rätt mycket om henne med andra ord. Hon kommer nog till insikt när hon blivit vuxen (om hon blir det).
Kram på dig/ Johanna

Vanessa said...

jag tycker inte du ska ta illa vid dig gumman! du är söt och perfekt som du är!

Anonymous said...

Stå på dig! du verkar vara en bra medmänniska

Anonymous said...

De som påstår sakerna ovan är bara avis och osäkra på sig själva! Va fan! Du verkar cool. Massa kramar!

Anonymous said...

Tro dte eller ej, men det bahöver inte handla om avundsjuka för att man tycker isabel utrycker sig som en pantad 14-årig brud. Inte heller är man avundsjuk på att ngn måste ha ett sånt helveta med att var så fruktansvärt osäker så att man opererar sig överallt för att behafga andra och "passa in". om inte Isabell betdde sig som en blåst bimbo så självklart skulle normala tjejer med ngt i huvudet stötta henne, men som det är nu kan jag inte se ngn anledning till det bara för att man är tjej?? Pinsamt.

Anonymous said...

Dina läppar blev jätte fina!

Anonymous said...

Hmmm ja du har ju lyckas med att se yngre ut iaf! Trodde du typ var 25 eller 26...

Anonymous said...

Tycker din blogg e tuff jag , bra att nånn står för vad de gör & tycker..Go Girl../Antonso

Anonymous said...

Word! Jag var tvungen att lamna sthlm pga hetsen du namner. Pluggar nu i ett annat land och har fortfarande inte vant mig vid att manniskor ar trevliga utan att de vill HA nagot... de bara ar det anda. Javligt soft. Och jag bantar varje dag och sen trycker jag i mig mackor pa kvallen.. och jag ar smart men jag kanner mig dum varannan dag.. ibland ar man high och ibland ar man low. Skillnaden ar att sa fort man blir nagon sorts profil, oavsett i media eller i en liten subkultur, sa kommer manniskor se det som att man blir offentligt gods. Man blir recenserad och kritiserad, hyllad och hatad.. men sa lange du vagar skriva grejer som det du just gjorde, och inte spelar med i spelet.. sa far du saker och ting att handa och kanske kan EN av de dar manniskorna sluta latsas och sluta kampa for att vara nan denne inte ar. Kor hart. Osakerhet ar en del av livet. Tro pa det du gor sa tror andra pa det ocksa! Good luck!

Isabel Adrian said...

till förra inlägget!
Tack för det, jag känner precis så! Hopas du har det bra var du nu än är och att du inte längtar för mycket tillbaka till livet i grytan!!!

kram

Anonymous said...

Idag ska jag gå en liten sväng på stan, har hittat en SSÅÅÅÅ snygg mössa från Tiger och en eyeliner från GA som jag bara måste ha! Den är som en tuschpenna, så man slipper allt kladd. En ny mascara skulle också passa bra in i sminkväskan just nu. YSL´s false lash mascara är ett givet val då.

"Nej du skriver ju inte om vad du shoppar..." eller hur var det nu..?

Anonymous said...

Isabel. Du är snygg. Om andra inte tycker det, eller om dom säger så utav ren avundsjuka spelar ingen roll. För det som spelar roll är att du känner dig bekväm med vem du är. Vilket jag tror du gör.
Folk som har negativa kommentarer om att man valt att opererat sig är frustrerande. För det som spelar roll är väl att man själv trivs? Jag sminkar mig för att själv känna mig snygg, inte för att någon annan ska tycka det. You get my point. Tror dock inte att det här är något du inte vet om! Ville bara påminna dig. :-)
Stå på dig. :-)
Kramar!
/Jennifer

Anonymous said...

Folk är bara avundsjuka! Du är fin som du är, skit i vad folk tycker och tänker. Fast jag vet, det är inte alltid lätt men man måste ju... :/

Anonymous said...

Vi bryr oss om dig Isa