Tuesday, November 20, 2007

Kan Inte sova

Kckan visar 05.50 och jag vaknar av ett ryck.. Gäspar lite lätt och vänder på mig.
Hmm är jag kissig? går upp och gnuggar ögonen, kissar och lägger mig igen... Vrid Vrid, tänk, tänk.
Brr lite kallt? Hämtar morgonrocken... Bäddar ner mig, klappar Steve på huvudet och försöker sova.
06.23 Sätter på tvn
-GOD MORGON och välkomna till Tv4 morgonprogram!

ähh håll käften, jag stänger av, går upp käkar lite flingor. Gäspar av trötthet, lägger mig, vrid, vrid, dricker vatten. försöker väcka Steve men helt omöjligt...

07.40 Går upp och bloggar.

Vad ska man göra?
Knocka sig själv i huvudet med en stekpanna? Ta fula bilder på mobilen av sovandes partner, läsa en bok, ringa och väcka alla polare? Låtsas vara morgonradio och väcka kungen? Hälla vatten i brevlådan på äckliga grannkärringen?
Eller åka till stan och hänga utanför H&M och låtsas tro det är idag Cavalli släpper sin kollektion? Tjha, den som är vaken får se...

God morgon alla piggisar!

5 comments:

Anonymous said...

hehehe du är för rolig hehe kramar Dmpan

Anonymous said...

"Eller åka till stan och hänga utanför H&M och låtsas tro det är idag Cavalli släpper sin kollektion?"

You are HILARIOUS!!!!!

Hoppas du sov bättre inatt och ha superkul ikväll.

Kramar

Anonymous said...

Haha, du är ju helskön! Önskar er en lyckad kväll. Kraam

Anonymous said...

Härlig du e! :-)

Anonymous said...

Hej tjejen!
Du är härlig. Men en sak du skrev för ett tag sen sitter och gnager lite i mig.. du skrev att du kämpar som fan för att vara snygg som en 23 åring. När jag ser dig ser jag en oerhört vacker människa. Supersexig. Du vet själv att de flesta som träffar dig slås av din skönhet. Men jag blir så ledsen när detta är så viktigt för dig.. och när det dessutom blir till ett tvång, nämligen att du kämpar för att se ut som en ålder du inte ens är.. du är ju inte 23.. varför kämpar du? Varför kan du inte vara den ålder du är? Själv är jag handikappad och kommer aldrig att få uppleva att få stå upp på två ben.. kommer aldrig kunna dansa eller hänga i barer. Det här är inget rop på medömkan, utan jag vill bara göra dig uppmärksam på att allt det du har (hälsa, skönhet, stort hjärta) faktiskt räcker väldigt långt och är saker som andra människor aldrig får uppleva. Kämpa inte för att se ut som 23. Kämpa för att vara den bästa människan DU kan vara, och då pratar jag inte om ditt utseende. Kämpa på och låt inte utsendefixerade människors åsikter spela någon roll. Jag skulle kunna ge allt för att få gå en dag. Glöm inte vad du har! Du verkar vara en jättefin tjej.