Friday, November 30, 2007

Har ändrat mig...

Nu så, insåg att det var lite väl hårt att bara kunna kommentera om man har ett googlekonto, så jag har ändrat det till att jag helt enkelt får kolla inläggen innan dom läggs upp...

Det är trots allt era kommentarer som gör det kul att skriva, förutom idiotinläggen såklart!

Tänkte fråga er om ni har några tips på en god maträtt? Jag känner jag har fastnat med typ mina 5 rätter jag är bra på. Skulle vilja bredda min matlagning lite! Men gärna så enkelt som möjligt, för tyvärr är mina kunskaper i köket begränsade... Suck

9 comments:

Anonymous said...

Hej! När är bilden från? Kan vi inte få se hur dina läppar blev/ är nu...? Intressant nämligen!

Anna said...

Den här pastan brukar jag göra hemma. Dock har vi skippat paprika (sambon hatar) och smör har vi inte i. Inte heller blandar vi pastan med såsen men annars är receptet identiskt. Hittade receptet på nätet och om jag förstår rätt är det inte så onyttigt heller om nu 6.5 betyder points.

Tonfiskspaghetti med kapris
Värde: 6,5 per portion
4 portion(er)

300 gr spaghetti
2 röda paprikor
1 purjolök
1 brk tonfisk i vatten
1 msk smör
2 dl fraiche
salt
svartpeppar
½ dl kapris

Koka pastan. Kärna ur och tärna paprikan. Strimla purjolöken grovt. Låt tonfisken rinna av. Fräs paprikan och purjolöken i smör i en stekpanna.

Rör ner fraiche och låt det koka ihop någon minut. Lägg i tonfisken och smaksätt med salt och peppar. Blanda såsen med den kokta pastan. Strö över kapris.

Servera direkt.

Anonymous said...

Vad söt din hund är. vilket kennel kommer han/hon ifrån?

Anonymous said...

har två helt grymma tips till dig ifall du gillar pasta och kyckling. Du behöver pasta, kyckling och matlagningsgrädde till båda rätterna.

första rätten är pesto pasta med kyckling. Stek kycklingen i vitlök och lök och koka upp pasta sedan kokar du upp matlagningsgrädden och tillsätter pesto tills den smakar gott sedan blandar du allt.

andra rätten är fetaost sås med kyckling och pasta. Du gör du precis samma sak fast du tillsätter fetaost i matlagningsgrädden. Du kan även tillsätta matlagningsgrädden rätt i stekpannan där kycklingen ligger då slipper du disk. Du får smaka av hu mycket feta du vill ha.

Salta och peppra alla såser också!
säg om det var gott eller inte :)

Sassy said...

cute picture!!!

Anonymous said...

You gonna love this...

Färskpasta med gorgonzola/valnötter i som du sedan toppar med några chevreost skivor.
Gör en sallad till med ruccola, avokado och ännu mera chevre.
Balsamvinäger och citronpeppar är allt du behöver krydda med...

Alltså, det är det godaste du kan äta och det tar dig typ 6 minuter att tillaga!:) Lova att du lagar det här nu.

Kram Josefine

Anonymous said...

måste fråga först innan jag orkar skriva mitt tips...gillar du thai mat??/Wait

Isabel Adrian said...

Walt: Älskat Thai mat, spenderade 4mån där för några år sedan och efter det är det svårt att hålla sig borta från riktigt god Thaimat!

Till alla: Tack för alla tips, jag ska faktist laga den där pastan med fetaost idag! Mer sånt här!!!!

kram

Anonymous said...

Fyfan vilken ful hund, värsta jag har sett!